• Artykuły

Myślisz już o Mikołaju?

Za trzy miesiące święta! Prywatnie cieszymy się pięknym słonecznym wrześniem ☀ i nie myślimy o choince, ale służbowo w komunikacji wewnętrznej, zaczynamy planować działania świąteczne dla pracowników właśnie teraz. Od czego zaczynamy? Od inspiracji i dobrych przykładów z rynku.

Poprosiliśmy naszych prelegentów i panelistów, aby podzielili się z nami dobrymi praktykami komunikacji wewnętrznej ze swoich organizacji. Poniżej możecie przeczytać case study przygotowany przez Martę Chmielewską, Internal Communications Leader w Getin Noble Bank S.A. opisujący ubiegłoroczną akcję świąteczną. Niech będzie inspiracją do przygotowania planu działań na ostatni kwartał bieżącego roku. Jak mawiają miłośnicy „Gry o tron” – „Winter is coming”.


Angażująca komunikacja świąteczna

W okresie świątecznym (listopad-grudzień) przygotowaliśmy w banku akcję komunikacyjną. Jej celem były: 👉 integracja pracowników, 👉 obudzenie w organizacji ducha świąt i 👉 zaangażowanie w pomaganie.

Co zrobiliśmy?

Zebraliśmy pomysły na świąteczne akcje, przygotowaliśmy plan działania i zaplanowaliśmy w czasie komunikację. Wykorzystaliśmy różne kanały dotarcia do pracowników:
- komunikację bezpośrednią,
- intranet,
- mejle,
- newslettery,
- ankiety,
- spotkania.

W pierwszej kolejności poinformowaliśmy menedżerów o planowanych akcjach, tak aby również mogli zachęcać pracowników do aktywności.

Aktywności, efekty, wyzwania

1. Zespołowe spotkania świąteczne 👉 menedżerowie dostali zbiór różnych propozycji na świąteczną integrację, zarówno w formie online, jak i stacjonarnej. Mieli możliwość wraz z zespołem zdecydować w jakiej formule chcą się spotkać.
a. Narzędzia komunikacji: mejl.

2. Konkurs dla dzieci pracowników na ozdobę choinkową
👉 pracownicy otrzymali zaproszenie dla dzieci do udziału w konkursie. Wszystkie dekoracje, które otrzymaliśmy, ozdobiły firmową choinkę w warszawskiej centrali. Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem, łącznie na choince mieliśmy blisko 160 ozdób własnoręcznie przygotowanych przez dzieci naszych pracowników.
a. Narzędzia komunikacji: mejl, newsletter, intranet, formularz zgłoszeniowy.

3. Quiz dla pracowników o tematyce świątecznej
👉 zaprosiliśmy pracowników do udziału w quizie świątecznym. Jego wyniki wykorzystaliśmy podczas spotkania świątecznego z menedżerami podczas gry integracyjnej. Otrzymaliśmy blisko 150 odpowiedzi.
a. Narzędzia komunikacji: mejl, newsletter, intranet, ankieta.

4. Akcja zostań św. Mikołajem, czyli zbiórka prezentów dla dzieci z różnych ośrodków pomocy
👉 zaprosiliśmy naszych pracowników do akcji charytatywnej, która miała na celu spełnienie indywidualnych marzeń o konkretnych prezentach podopiecznych z trzech ośrodków pomocy. Dzieciaki napisały listy do św. Mikołaja, a my udostępniliśmy je pracownikom. Dzięki temu każdy mógł wybrać dziecko i spełnić jego małe marzenie. Dzięki naszym pracownikom przygotowaliśmy 59 prezentów.
a. Narzędzia komunikacji: mejl, newsletter, intranet, formularz licytacji.

5. Elektroniczne kartki świąteczne
👉 udostępniliśmy pracownikom kilka wzorów kartek świątecznych, które mogli wykorzystać w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, w celu złożenia życzeń.
a. Narzędzia komunikacji: newsletter, intranet, pasek informacyjny.

6. Życzenia świąteczne
👉 zaprosiliśmy pracowników do nagrania krótkich życzeń świątecznych – od pracowników dla pracowników. Następnie złożyliśmy z otrzymanych materiałów jeden film. W akcji wzięli udział pracownicy, kadra zarządzająca i zarząd. Otrzymaliśmy łącznie kilkadziesiąt nagrań.
a. Narzędzia komunikacji: mejl, intranet, wideo.

Jednym z największych wyzwań było dobre rozplanowanie akcji w czasie, tak aby działania nie nachodziły na siebie i nie kolidowały z innymi działaniami komunikacyjnymi i organizacyjnymi, których pod koniec roku często jest dużo. Wyzwaniem była koordynacja działań wewnątrz, ale i na zewnątrz – współpracowaliśmy m.in. z fundacjami. Aktywności były bardzo urozmaicone, dzięki czemu każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Dostaliśmy pozytywną informację zwrotną od pracowników za pomysłowość, kreatywność i spójną oprawę graficzną. Był duch świąt i pomagania w organizacji. 😊


📢 Marta Chmielewska wystąpi 5 października podczas 3. edycji Konferencji Internal Communication Meeting w roli prelegentki!

Podzieli się swoim kilkunastoletnim doświadczeniem w obszarze komunikacji z pracownikami w temacie: „Internal Communication Biznes Partner – jak budować swoją pozycję w firmie wykorzystując obecne trendy”. W tym temacie swoją wiedzą podzieli się również Małgorzata Górska, People Culture & Communication Director w Burda Media Polska.

Zależy nam na dostarczeniu uczestnikom ICM 3 wiedzy, jak mogą budować swoją pozycję w firmie w czasach, kiedy komunikacja wewnętrzna nabiera coraz większego znaczenia.

Temat poruszą aż dwie prelegentki, ponieważ chcemy przedstawić go z kilku perspektyw – twardych danych nt. zwiększenia liczby stanowisk w obszarze IC w czasie pandemii, case studies przypadku konkretnej firmy oraz ze strony umiejętności miękkich.
Uczestnicy konferencji dowiedzą się m.in., jak budować swoją pozycję w firmie jako biznes partnera, gdzie się zaczyna, a gdzie kończy odpowiedzialność IC w komunikacji wewnętrznej, poznają miejsce oraz strukturę komunikacji wewnętrznej na konkretnych przykładach.


📲 Case study: Challenge – jak firmy angażują pracowników z wykorzystaniem nowoczesnych technologii?

Taki tytuł nosi jedna z prelekcji 3. edycji Konferencji Internal Communication Meeting, którą poprowadzą: Sebastian Grochala, Dyrektor Marketingu i Komunikacji w Polskiej Grupie Farmaceutycznej oraz Kasia Kryńska, Ekspert ds. komunikacji wewnętrznej i Co-founder IC Mobile. Jeśli zainteresował Was temat Marty Chmielewskiej z obszaru angażowania pracowników w ogólnofirmowe akcje i macie chęć na więcej inspiracji, zapraszamy na ICM3!

Poznacie pomysły na angażujące challenge dla pracowników, z wykorzystaniem m.in. aplikacji mobilnych oraz na tematyczne wyzwania, powiązane np. ze świętami kalendarzowymi, czy z celami CSR, ESG i wartościami firmy.


⏰ Zapraszamy do zakładki Rejestracja, aby zarezerwować miejsce na Konferencji ICM3!