Marta Pokutycka-Mądrala, Nationale-Nederlanden
Dyrektorka Komunikacji Korporacyjnej
Marta Pokutycka-Mądrala, Nationale-Nederlanden
Dyrektorka Komunikacji Korporacyjnej

Odpowiada za komunikację korporacyjną, komunikację wewnętrzną ukierunkowaną na budowanie doświadczeń pracowników, działania z zakresu budowania marki pracodawcy, komunikacji ESG, eventów  oraz Public Affairs.  W swojej codziennej pracy stara się szukać synergii i patrzy na komunikację z perspektywy budowania doświadczeń klientów, ale przede wszystkim pracowników, którzy są najlepszymi ambasadorami firmy i marki.

Dodatkowo pełni rolę Rzecznika Prasowego dla spółki ubezpieczeniowej  i emerytalnej.

Z wykształcenia Absolwentka Socjologii UW. Dodatkowo absolwentka MBA dla HR w Akademii Leona Koźmińskiego, jak również studiów podyplomowych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, relacji inwestorskich i komunikacji finansowej oraz projektów społecznych.

Jurorka konkursu Złote Spinacze – prestiżowego konkursu oceniającego projekty z zakresu PR , komunikacji oraz employer brandingu. Wykładowczyni London School of PR.

2025-04-24

Co nas czeka w komunikacji wewnętrznej? Trendy i nadchodzące zmiany w IC.
  • 14:40 - 15:30
  • 50 min

W komunikacji wewnętrznej zbliżają się istotne zmiany, które będą miały duży wpływ na sposób, w jaki organizacje komunikują się z pracownikami. Przyszłość IC będzie kształtowana przez cyfrową transformację, która zmienia zarówno narzędzia, metody, jak i obszary komunikacji.

Kluczowe wyzwania, którym organizacje będą musiały stawić czoła, to: cyfrowa transformacja związana z AI w obszarze w komunikacji wewnętrznej oraz komunikacja zarządzania zmianą zachodzącą w organizacji w kontekście transformacji procesów w całej firmie.

Samo wdrożenie nie wystarczy. Do skutecznego wdrożenia niezbędne jest zrozumienie i poparcie tego procesu, a przede wszystkim jego celu, w całej organizacji. A do tego niezbędna jest komunikacja wewnętrzna.

Według wyników Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą*, pozytywne czynniki wpływające na wynik wdrożenia to obecnie:

- Zaangażowanie pracowników w proces zmian – wskazane przez 76% uczestników badania.

- Postawa menedżerów najwyższego szczebla – wskazane przez 75% uczestników badania.

- Wizja i kierunek zmian – 74% odpowiedzi.

- Praca zespołowa – 74% odpowiedzi.

Wśród czynników negatywnych dominują:

- Sabotowanie procesu zmian przez niektórych pracowników – 46% wskazań.

- Emocje – 37%

Jak pokazują badania, komunikacja wewnętrzna staje się fundamentem sukcesu procesów zmian, a transparentność, autentyczność i zaangażowanie w komunikację to kluczowe elementy w budowaniu zaufania w czasie transformacji.

Co jeszcze nas czeka w komunikacji wewnętrznej? O tym porozmawiamy z panelistami podczas #ICM8.
 

*Raport z badania OBZZ2024 – wnioski i rekomendacje z IX Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą