„AI jest jedną z najbardziej fundamentalnych rzeczy, nad którymi pracujemy jako ludzkość. Jest ważniejsza od ognia czy elektryczności” – te słowa, Szef Google Sundar Pichai, wypowiedział w 2020 roku podczas Światowego Forum Ekonomicznym w Davos. Po trzech latach powtórzył dokładnie to samo w programie „60 minutes” amerykańskiej stacji CBS.
Potwierdzają to dane liczbowe:
• Ponad 200 miliardów dolarów wyniesie wartość rynku AI do 2030 roku.*
• 88% firm już w tym roku wykorzystuje jakąś formę sztucznej inteligencji w swoich działaniach marketingowych, 54% spodziewa się wydać jeszcze więcej na kampanie oparte na sztucznej inteligencji w 2024 roku.**
• 90% z 2450 przebadanych liderów biznesu twierdzi, że sztuczna inteligencja zapewni ich firmie oszczędność czasu lub kosztów.**
W pracy komunikatora warto szukać inspiracji w różnych dziedzinach i obszarach. Dlatego do kanonu prelekcji ICM wprowadziliśmy prelekcje typu „Inspiracje out of the IC”, wykłady ekspertów spoza komunikacji wewnętrznej, np. marketingu, PR, IT i in., od których można czerpać w komunikacji wewnętrznej.
Podczas ICM6 zaczerpniemy z obszaru nowych technologii. Przyjrzymy się lepiej możliwościom związanym z rozwojem sztucznej inteligencji i z pomocą eksperta w tej dziedzinie poszukamy w niej wsparcia dla komunikacji wewnętrznej.
Podczas wykładu dowiecie się m.in.:
- z jakich narzędzi warto korzystać,
- jak to robić prawidłowo,
- jakich błędów unikać,
- czy za dobrą jakość w AI trzeba zapłacić,
- czym są prompty i dlaczego warto nauczyć się tworzyć je poprawnie,
- kto ma prawa do kontentu tworzonego przez AI,
- jak podpisać wygenerowane treści i czy uznanie autorstwa jest w ogóle możliwe,
- i wiele innych.
Temat wywołany przez panelistów podczas 5. edycji Internal Communication Meeting w ramach poszukiwania nowych trendów w komunikacji wewnętrznej, wraca na scenę w postaci samodzielnego panelu praktyków oraz prelekcji eksperta.
Podczas rozmowy z naszymi gośćmi, poznasz dobre praktyki korzystania z programów AI, które zaoszczędzą Twój czas w codziennej pracy komunikatora.
Odpowiemy sobie m.in. na pytania:
- Do czego stosować sztuczną inteligencję?
- Jak to robić, aby utrzymać wysoką jakość pracy?
- Czy należy sprawdzać po AI czy AI sprawdza po nas?
- Czy przyznawać się w organizacji, że korzystamy z AI?
- Jakie korzyści dostrzegają w AI praktycy stosujący na co dzień narzędzia AI?
- Czy każdy może sobie pozwolić na korzystanie z AI w pracy?
- Czy jest to bezpieczne dla organizacji?
Czekamy też, jak zawsze, na Wasze pytania.
Prowadząca: Kasia Kryńska
Według słownika języka polskiego PWN „inkluzywny” oznacza „łączący lub obejmujący jakąś całość, przeznaczony dla wszystkich”.
Język inkluzywny jest zatem językiem włączającym, wrażliwym na obecność w społecznościach różnych grup i osób o różnych potrzebach. Nie ma jednej definicji takiego języka ani ściśle określonych standardów jego stosowania. Są pewne kierunki, które można nazwać cechami, albo zasadami języka inkluzywnego.*
„Mówienie i pisanie o grupach szczególnie narażonych na dyskryminację i nierówne traktowanie wymaga uważności i wrażliwości. Stereotypy bowiem są odzwierciedlane w języku. Język z kolei może je wzmacniać i utrwalać. Niektóre powiedzenia tak bardzo wrosły w nasz językowy krajobraz, że często nie zauważmy ich znaczenia i negatywnego wpływu. Ważne, żeby uczyć się je rozpoznawać, dając sobie czas na tę lekcję i prawo do błędu.”**
Dlaczego warto uwrażliwiać się na włączający język komunikacji?
Stosując taki język w komunikacji wewnątrz organizacji budujemy przyjazne miejsce pracy. Jest to też znaczący element pracy organicznej nad budowaniem i wzmacnianiem kultury włączającej w organizacji. Mówiąc wprost – budując komunikację oparta na uważności i wrażliwości sprawiamy, że nasza organizacja staje się atrakcyjna dla różnorodnych osób.
Warto więc poznać złote zasady komunikacji inkluzywnej.
*Za: Język inkluzywny, jak mówić, żeby włączać, www.stowarzyszeniestop.pl
**Za: Poradnik: jak mówić i pisać o grupach narażonych na dyskryminację: Etyka języka
i odpowiedzialna komunikacja, Warszawa 2021.
Według Manpower 68% pracowników #genZ nie jest zadowolonych z postępów swojej organizacji w tworzeniu zróżnicowanego i integracyjnego środowiska pracy. Jak odpowiadają na to organizacje? W raporcie Future of Jobs Report 2023 czytamy, że większość firm będzie traktować priorytetowo kobiety (79%), młodzież poniżej 25 roku życia (68%) i osoby z niepełnosprawnościami (51%)... Czy na pewno dokładnie o to chodzi w idei DEI?
Jak promować różnorodność mądrze i włączać wszystkich w działania firmy i jej kulturę, nie wyłączając niechcący grup, które np. były do tej pory uprzywilejowane.
Jaką rolę w D&I (bo na Diversity oraz Inclusion skupimy się podczas ICM6) pełni komunikacja wewnętrzna?
Prowadząca: Magdalena Kuropieska-Deloff
Sesje case studies to nowy format wprowadzony podczas wcześniejszej edycji ICM. Są to krótkie prelekcje prowadzone w serii, na ten sam temat. To odpowiedź na potrzebę poznawania wielu przykładów z rynku.
Do udziału w tej sesji zaprosiliśmy przedstawicieli różnych organizacji, aby opowiedzieli o swoich doświadczeniach komunikacji z pracownikami produkcji, logistyki i firm budowlanych, na konkretnych przykładach.
Z ich wystąpień dowiesz się m.in.:
- Jakie tematy interesują pracowników?
- Skąd czerpać inspiracje i kontent?
- Czy wszyscy pracownicy muszą wiedzieć o wszystkim? Czy tego wymaga kultura inkluzywna?
- Jak przekonać ludzi do pokazania się w wewnętrznych kanałach komunikacji?
- Jak skutecznie dotrzeć z ważnymi informacjami do pracowników produkcji, magazynów, budowy?
- Jak mierzyć dotarcie?
- Od czego zacząć?
- …. - dodaj tu swoje pytanie/-a – wystarczy kliknąć przycisk „Zadaj pytanie”.
Zapraszamy na lunch.
W IC Mobile opracowaliśmy nazwę i definicję IC Biznes Partnera, aby dać wyraz randze, jaką komunikacja wewnętrzna zyskała w organizacjach w ostatnich latach.
Wprowadziliśmy warsztaty z tego zakresu oraz konkurs dla komunikacji wewnętrznej nagradzający szczególny rodzaj postawy – BYCIE PARTNEREM DLA BIZNESU I PRACOWNIKÓW.
Uważamy, że jest to obecnie nieodłączna cecha nowoczesnej komunikacji wewnętrznej – jej fundament.
Kim jest IC Biznes Partner?
W ciągu ostatnich lat, z racji funkcjonowania w czasach ciągłej zmiany, komunikacja wewnętrzna przestała być wyłącznie komunikacją, stała się sztuką budowania relacji. Komunikacja jest ich efektem, a nie przyczyną i skutkiem w jednym, jak bywało wcześniej. Przyszedł czas na zmianę specjalistów i zespołów z Internal Comms w IC Biznes Partnerów.
IC Biznes Partner to specjalista, zespół albo manager, którzy umiejętnie budują partnerskie relacje ze wszystkimi obszarami biznesowymi w firmie:
- wspierają obszary w prowadzeniu komunikacji do wewnątrz, współpracując z nimi, dzieląc się wiedzą, udostępniając i rekomendując rozwiązania i narzędzia,
- dbają przy tym o równy dostęp obszarów do mediów wewnętrznych,
- umożliwiają równy dostęp do wiedzy w organizacji zapewniając jej sprawiedliwą dystrybucję, ale z uwzględnieniem potrzeb konkretnych grup docelowych,
- wsłuchują się w potrzeby pracowników przekładając pozyskaną wiedzę na wdrażanie lub inicjowanie konkretnych rozwiązań,
- współpracują z zarządem pełniąc rolę partnera w komunikacji do wewnątrz organizacji oraz ambasadora pracowników – dzięki dysponowaniu wiedzą ze wszystkich obszarów,
- budują nieformalne zespoły ambasadorów wspierające komunikację danych inicjatyw.
Słowa kluczowe dla IC Biznes Partnera to:
#Relacje
#Partnerstwo
#Wsparcie
#Współpraca
#Inkluzywność
#Komunikacja
Więcej o pozycji ICBP w organizacji opowie Magdalena Kuropieska-Deloff.
Podczas spotkań, mastermindów czy szkoleń często słyszymy takie pytania:
- Co należy do obowiązków komunikatora wewnętrznego?
- Gdzie przebiegają granice odpowiedzialności za komunikację wewnętrzną?
- Jakie narzędzia mogą pomóc w budowaniu partnerstwa z innymi działami organizacji?
- Jak udowodnić wartość swojej roli w organizacji i wypracować stałe miejsce przy stole zarządu?
Podczas 6. edycji ICM postaramy się udzielić na nie odpowiedzi wraz z laureatami 1. edycji naszego konkursu dla komunikacji wewnętrznej: IC Biznes Partner 2022.
Podczas panelu dowiecie się, jak nasi goście pełnią role komunikatorów w czasach „permanentnej zmiany”,w jaki sposób budują swoją pozycję w organizacji, jak wspierają różne obszary w firmie, wyznaczają granice swoich obowiązków i chwalą się sukcesami.