Zastanawiasz się, jak najlepsi w branży radzą sobie z wyzwaniami komunikacji wewnętrznej? W tej sesji poznasz realne case studies z różnych organizacji – od dużych korporacji po mniejsze firmy.
Prelegenci podzielą się doświadczeniami, które pozwoliły im budować zaangażowanie pracowników, usprawniać przepływ informacji i odpowiadać na potrzeby wszystkich interesariuszy tego procesu. Dowiesz się, jakie narzędzia, kanały i strategie przyniosły najlepsze efekty i które z nich możesz zaadaptować w swojej organizacji. Czeka nas dawka inspirujących przykładów z rynku!
Polecamy lekturę artykułu:
Jak zrozumieć różnorodne perspektywy i budować autentyczne relacje w globalnym zespole? W erze zdalnej pracy i cyfrowej transformacji empatia staje się kluczowym elementem skutecznej komunikacji międzykulturowej.
Podczas tego panelu porozmawiamy o tym, jak rozwijać umiejętność empatycznego słuchania, unikać pułapek kulturowych i wzmacniać więzi w zróżnicowanych środowiskach. Dowiesz się, jak wykorzystywać narzędzia online, aby wspierać współpracę i budować atmosferę zaufania w międzynarodowych zespołach. Uwaga - ta rozmowa może zmienić Twoje podejście do komunikacji!
Aby lepiej rozumieć potrzeby pracowników, warto regularnie przeprowadzać w organizacji badania opinii. Polecamy lekturę poniższych artykułów nt. badań:
Jak przekonać zarząd do inwestycji w badania satysfakcji pracowników? >>
Badanie satysfakcji. Czy możesz przeprowadzić je samodzielnie? #checklista >>
7 korzyści z badań. Co zyskuje organizacja przeprowadzając cyklicznie badanie satysfakcji? >>
Wystąpienie o strategicznej roli komunikacji wewnętrznej w organizacji. Prelegenci przybliżą skuteczne strategie docierania do różnych grup pracowników oraz metody mierzenia efektywności tych działań. Na przykładzie DPD Polska, zarządzającej komunikacją z blisko 10 tysiącami kurierów, poznasz sprawdzone rozwiązania pokonujące bariery informacyjne w rozproszonych zespołach.
Zaprezentowane zostaną przyjazne technologie wspierające komunikację, ze szczególnym uwzględnieniem AI - od chatbotów, przez narzędzia do tworzenia treści, po systemy analizy opinii pracowników. Zabierzesz ze sobą praktyczne metody implementacji tych rozwiązań oraz zrozumiesz, jak wspierają one budowanie kultury organizacyjnej opartej na otwartej komunikacji i realizacji celów biznesowych.
Tworzenie silnego zespołu redaktorów lub ambasadorów to klucz do skutecznej komunikacji wewnętrznej. Podczas tej sesji poznasz trzy inspirujące historie od praktyków z różnych organizacji, którzy z sukcesem wdrożyli takie programy.
Dowiesz się, jak wyłaniać ambasadorów/redaktorów, budować ich zaangażowanie i motywować do działania. Odkryjesz sprawdzone rozwiązania, dzięki którym Twoja "drużyna" stanie się siłą napędową komunikacji w firmie, a Ty zyskasz czas na strategiczne zarządzanie tym obszarem. Wyrusz z nami w tę podróż i zainspiruj się przykładami, które możesz wdrożyć u siebie!
Polecamy lekturę artykułów na temat zespołów ambasadorskich/redakcyjnych:
Zapraszamy na lunch.
Inspiracje out of the IC to prelekcje ekspertów spoza komunikacji wewnętrznej, od których można czerpać w naszej branży. Od czterech edycji, w ramach tego formatu wystąpień, na scenie #ICM inspirowali nas już specjaliści od marketingu, eventów, nowych technologii czy prawa. Tym razem zaprosiłyśmy na scenę eksperta od AI.
Dla komunikatorów, u których multitasking (master level) to codzienność, a zespoły bywają jednoosobowe, liczy się każda pomoc i każda zyskana godzina. Dlatego Kamila Kierzek-Mechło podpowie, jak z narzędzi AI zrobić swojego asystenta, który rozumie pracę w komunikacji wewnętrznej.
Wskazówki uzyskane podczas prelekcji pomogą Ci zaoszczędzić czas na powtarzalnych obowiązkach i przekierować go na działania strategiczne, dzięki którym wzmocnisz swoją pozycję w firmie jako IC Biznes Partner. Nauczysz się pisać skuteczne prompty i zyskasz wsparcie w codziennych obowiązkach!
Polecamy lekturę artykułu:
Talk to AI, czyli jak sztuczna inteligencja może wspierać komunikację wewnętrzną >>
W komunikacji wewnętrznej zbliżają się istotne zmiany, które będą miały duży wpływ na sposób, w jaki organizacje komunikują się z pracownikami. Przyszłość IC będzie kształtowana przez cyfrową transformację, która zmienia zarówno narzędzia, metody, jak i obszary komunikacji.
Kluczowe wyzwania, którym organizacje będą musiały stawić czoła, to: cyfrowa transformacja związana z AI w obszarze w komunikacji wewnętrznej oraz komunikacja zarządzania zmianą zachodzącą w organizacji w kontekście transformacji procesów w całej firmie.
Samo wdrożenie nie wystarczy. Do skutecznego wdrożenia niezbędne jest zrozumienie i poparcie tego procesu, a przede wszystkim jego celu, w całej organizacji. A do tego niezbędna jest komunikacja wewnętrzna.
Według wyników Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą*, pozytywne czynniki wpływające na wynik wdrożenia to obecnie:
- Zaangażowanie pracowników w proces zmian – wskazane przez 76% uczestników badania.
- Postawa menedżerów najwyższego szczebla – wskazane przez 75% uczestników badania.
- Wizja i kierunek zmian – 74% odpowiedzi.
- Praca zespołowa – 74% odpowiedzi.
Wśród czynników negatywnych dominują:
- Sabotowanie procesu zmian przez niektórych pracowników – 46% wskazań.
- Emocje – 37%
Jak pokazują badania, komunikacja wewnętrzna staje się fundamentem sukcesu procesów zmian, a transparentność, autentyczność i zaangażowanie w komunikację to kluczowe elementy w budowaniu zaufania w czasie transformacji.
Co jeszcze nas czeka w komunikacji wewnętrznej? O tym porozmawiamy z panelistami podczas #ICM8.
*Raport z badania OBZZ2024 – wnioski i rekomendacje z IX Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą
Ogłoszenie laureatów.
Wręczenie statuetek i dyplomów.
Rozmowy w kuluarach.
Obowiązują stroje koktajlowe.