Inspirująca prelekcja na temat efektywnej komunikacji w złożonych strukturach organizacyjnych.
Dowiesz się z nich m.in.:
Jak budować spójne przekazy wśród rozproszonych zespołów?
Jak przeciwdziałać wykluczeniu pracowników?
Jak angażować pracowników niezależnie od ich lokalizacji i sposobu pracy?
Jak technologia może wspierać kulturę otwartego dialogu?
Czy tradycyjne narzędzia komunikacji to już na pewno przeżytek?
Praktyczne przykłady, sprawdzone narzędzia i wskazówki, które możesz wdrożyć od zaraz od Żabka Polska - Laureata 3. edycji Konkursu IC Biznes Partner - I miejsce w kategorii Cyfrowe Narzędzie Komunikacji Wewnętrznej, za projekt: Intranet³: jedna platforma, trzy światy.
Dogrywamy szczegóły. Temat uzupełnimy wkrótce.
W dużych, rozproszonych organizacjach wyzwaniem jest tworzenie poczucia wspólnoty i spójnej kultury. Prelekcja pokaże, jak dobrze zaprojektowana inicjatywa wolontariacka może połączyć pracowników z różnych krajów, działów i szczebli – wokół wspólnych wartości i celów.
Dzięki przemyślanej komunikacji wewnętrznej i zaangażowaniu zarządu, możliwe jest bowiem stworzenie programu, który rozwija współpracę, buduje dumę z bycia częścią firmy i wzmacnia poczucie wspólnoty – niezależnie od miejsca i roli w organizacji.
Wszystko na przykładzie case study kampanii „Pomagamy tam, gdzie pracujemy” wspierającej Tydzień Wolontariatu w SKANSKA, czyli u Laureata 3. edycji Konkursu IC Biznes Partner - II miejsce w kategorii Kampania Wewnątrz Organizacji.
Print is not dead! Udowodnili to Laureaci 3. edycji Konkursu IC Biznes Partner w kategorii Magazyn Wewnętrzny Drukowany.
Podczas ich prelekcji poznacie powody, dla których w dobie cyfryzacji druk wciąż angażuje odbiorców, poszerza dotarcie komunikacji i włącza pracowników z grup zagrożonych wykluczeniem. Magazyn drukowany to coś więcej niż nośnik – to narzędzie budowania więzi, tożsamości i wspólnoty. Zobaczycie inspirujące przykłady rozwiązań, które pokazują, że papier potrafi działać równie skutecznie jak klik, a niekiedy nawet skuteczniej, bowiem oferują coś, czego nie dają media cyfrowe – czas na refleksję…
Nowe regulacje prawne to wyzwanie nie tylko dla działów HR, ale też dla komunikacji wewnętrznej. Odpowiednie wdrożenie przepisów to jedno — równie ważne jest umiejętne zakomunikowanie zmian, by budować zaufanie i zaangażowanie zespołów, a zniwelować napięcia i nieporozumienia.
Podczas tej prelekcji skupimy się na tym:
Jak przygotować komunikację wewnętrzną dotyczącą jawności i równości wynagrodzeń, ze szczególnym uwzględnieniem przypadków, gdy do tej pory w organizacji nie mówiło się o tym jawnie?
Jak przygotować do tego zadania liderów?
Jakie są najczęstsze obawy interesariuszy tego procesu (pracowników, biznesu, liderów)?
Na jakie ryzyka warto się przygotować?
W prelekcji przedstawione zostaną dobre praktyki, narzędzia i sposoby prowadzenia jasnych przekazów, które wspierają wiarygodność firmy i ograniczają ryzyko nieporozumień.
Dogrywamy szczegóły. Temat uzupełnimy wkrótce.
Najbardziej wiarygodnym źródłem informacji o firmie i jej produktach są jej pracownicy. Jak sprawić, by chcieli mówić o niej dobrze – autentycznie, z zaangażowaniem i dumą? Podczas prelekcji dowiesz się:
Jak budować strategię wewnętrznej komunikacji, która wzmacnia identyfikację z marką, angażuje do działania i tworzy naturalnych ambasadorów?
Co działa, a co demotywuje pracowników?
Jak zaprojektować kampanię, która zaczyna się od środka – od ludzi?
Wszystko na przykładzie case study kampanii „Love Brand” Grupy Spółek DANONE, Laureata 3. edycji Konkursu IC Biznes Partner - I miejsce w kategorii Kampania Wewnątrz Organizacji.
Każdy pracownik może być źródłem wartościowych pomysłów, które prowadzą do realnych zmian w organizacji.
Podczas prelekcji dowiesz się:
Jak tworzyć kulturę, która zachęca do dzielenia się inicjatywami i wspiera ich rozwój?
Jak skutecznie pozyskiwać i rozwijać mikro pomysły, by przekształcić je w makro efekty?
Jak i gdzie szukać sprzymierzeńców?
Poznasz też dobre praktyki i narzędzia, które pomagają nie zmarnować potencjału pracowników i zamienić ich zaangażowanie w siłę napędową firmy.
Wszystko na przykładzie case study wydarzenia „I Bieg po Kopalni” Grupy Heidelberg Materials Polska (Górażdże Cement), Laureata 3. edycji Konkursu IC Biznes Partner - I miejsce w kategorii Wydarzenie dla Pracowników oraz II miejsce w kategorii Magazyn Wewnętrzny Drukowany.
Zapraszamy na lunch.
Sieci pracownicze (ang. employee resource groups) to oddolne, formalnie lub nieformalnie zorganizowane grupy pracowników w firmie, które łączą osoby o wspólnych cechach, doświadczeniach lub zainteresowaniach. Ich celem jest budowanie społeczności, wzmacnianie poczucia przynależności oraz wspieranie różnorodności i inkluzywności w miejscu pracy.
Z tej prelekcji dowiesz się:
Jak je tworzyć, by działały realnie, a nie tylko symbolicznie?
Jakie warunki warto zapewnić, by pracownicy chcieli się w nie angażować?
Jaki pułapek warto unikać?
Zmiana organizacyjna to codzienność w wielu firmach – fuzje, reorganizacje, nowe modele pracy. W takich momentach pracownicy szukają jasnych informacji, poczucia bezpieczeństwa i sensu. Kluczowa staje się komunikacja, która nie tylko informuje, ale też buduje zaufanie i pomaga utrzymać zaangażowanie zespołów.
Podczas panelu porozmawiamy o tym, jak projektować i prowadzić komunikację w zmianie tak, by wspierała zarówno ludzi, jak i cele biznesowe – nawet w czasach niepewności.
Praktycznymi przykładami i wskazówkami podzielą się między innymi Laureaci 3. edycji Konkursu IC Biznes Partner w kategoriach: Zespół Komunikacji Wewnętrznej i Wydarzenie dla Pracowników.
Tradycyjnie podczas jesiennej edycji Internal Communication Meeting na zakończenie konferencji odbędzie się sesja IC Boom, czyli przestrzeń do wymiany doświadczeń dla wszystkich uczestników.
Do dyskusji zapraszamy prelegentów, panelistów i gości konferencji, by ten moduł stał się klamrą podsumowującą nasze spotkanie.