Kanapowi buntownicy, Designerzy życia, pokolenie postpandemiczne, starzy, dobrzy babyboomersi… – jak odnaleźć się w pokoleniowym i kulturowym gąszczu? Jak prowadzić komunikację odpowiedzialnie, by umiejętnie angażować, włączać zamiast wykluczać, kształtować i umacniać działaniami i językiem kulturę włączającą.
Różnorodność kadry to ogromny potencjał, ale i wyzwania, szczególnie komunikacyjne.
Jak używać języka, by niwelować ryzyka?
Jak się komunikować, żeby angażować?
Przyjrzymy się tematowi z 3 różnych perspektyw:
- case studies w biznesie
- psychologii
- języka.
#różnorodność
#inkluzywność
#komunikacjamiędzypokoleniowa
Planując rozwój komunikacji wewnętrznej w organizacji warto czerpać z różnych dziedzin i obszarów – szczególnie tych bliskich naszym pracownikom, z których korzystają prywatnie.
Wiele inspiracji znajdziecie w marketingu – w obszarze newsletterów, influencerów, eventów, ale tez narzędzi multimedialnych oraz w mediach społecznościowych. Do jednych z takich narzędzi, które warto zaimplementować w organizacji należy np. vertical video marketing, który podpowiada, co możemy zaimplementować z komunikacji tiktokowej, rolek i shortsów do komunikacji wewnętrznej.
#narzędzia #inspiracje #marketing
Wspólnie z panelistami porozmawiamy o najważniejszych wyzwaniach komunikacji wewnętrznej na kolejne miesiące i najbliższe lata.
W jakim kierunku zmierza komunikacja wewnętrzna?
Które kompetencje rozwijać?
Jakimi tematami się interesować?
O czym czytać?
W jakich szkoleniach brać udział?
Na co przygotować zespół IC i pracowników?
Niektóre z tematów, które pojawią się w dyskusji, będziemy rozwijać podczas kolejnych prelekcji i paneli oraz edycji ICM.
3 perspektywy:
- technologia
- zmiany zewnętrzne / dyrektywy i in.
- biznes
#ESG #angażowanie #inkluzywność #dyrektywy #budżetnadziałania
#ICBiznesPartner #ZoomFatigue #AI
Według najnowszego badania Gallupa zjawisko quiet quittingu (pracownik wykonuje swoją pracę, starając się w nią nadmiernie nie angażować.) dotyczy już 59 proc. pracowników i pracownic na świecie. Dla Europy ten współczynnik wynosi aż 72 proc.
Co to oznacza dla biznesu?
Dlaczego tak zabiegamy o zaangażowanie pracowników?
Jaki wpływ ma na to komunikacja wewnętrzna?
Jak się ma angażowanie pracowników do zaangażowania w pracę?
Czy zaangażowanie można mierzyć linearnie?
Jakie pomysły na akcje angażujące wdrażane są w innych organizacjach i z jakim efektem?
Które z nich możesz z powodzeniem zaimplementować w swojej firmie?
Zaprosiłyśmy do tego tematu przedstawicielki różnych organizacji, aby opowiedziały o swoich doświadczeniach na konkretnych przykładach.
#casestudies #zaangażowanie #ewaluacja
Dlaczego komunikaty na stołówce nie są sexy?
Czy gazety drukowane mają jeszcze sens?
My i Oni, czyli jak integrować biuro (white collars) i produkcję (blue collars)?
Co zrobić, aby pracownicy identyfikowali się z organizacją?
O czym chcą czytać/słuchać blue collars?
Gdzie szukać inspiracji?
Z jakich narzędzi do komunikacji korzystać?
Czy możliwa jest grywalizacja na produkcji?
Między innymi na te pytania postarają się odpowiedzieć nasi paneliści – eksperci komunikacji wewnętrznej z przedsiębiorstw produkcyjnych.
#komunikacjanaprodukcji #bluecollars#
Podczas czwartej edycji Internal Communication Meeting bardzo duże zainteresowanie wywołał temat wykorzystania telewizji wewnętrznej w komunikacji z pracownikami. Dlatego powraca on w formie autonomicznego bloku prelekcji, podczas których poznacie przykłady wykorzystania tego narzędzia w różnych organizacjach.
Podczas tej części konferencji poszukamy odpowiedzi na pytania:
Czy telewizja wewnętrzna to must have czy nice to have organizacji?
Czy niezbędny jest duży zespół, żeby mieć wdrożyć i obsłużyć telewizję? Czy można to zrobić nawet w pojedynkę?
Co nasi goście zrobiliby inaczej, gdyby wdrażali telewizję kolejny raz? A co by powtórzyli?
Od czego zacząć przymierzając się do stworzenia telewizji wewnętrznej?
Jakie zasoby są niezbędne?
- 2 przykłady
- 2 różne perspektywy
- 2 doświadczenia
#telewizjawewnętrzna #casestudies #narzędzia #inspiracje
Przyjemnie jest prowadzić komunikację, gdy procesy i przepływ informacji są już uporządkowane, pracownicy mają rozwojowe warunki pracy, są zadowoleni i zaangażowani, biznes kwitnie, kultura organizacyjna się otwiera, sprzyja pracownikom, a nad budynkiem firmy codziennie wita nas tęcza z garncem złota u swego progu… ;)
W tym panelu nie będziemy malować trawy na zielono, bo to, co powiemy sobie na ICM, zostaje na ICM i… w naszych głowach, aby wspierać nas w codziennej pracy w IC.
W myśl zasady, że to trudności są najlepszymi nauczycielami, bo udzielają nam najcenniejszych lekcji, podczas tego panelu będziemy się na nich wzajemnie od siebie uczyć i zdobywać prepperskie odznaki.
#preppersiIC #komunikacjakryzysowa #casestudies
Do dyskusji na scenie zapraszamy wszystkich prelegentów, panelistów i uczestników konferencji, by panel stał się klamrą podsumowującą piątą edycję Internal Communication Meeting.
Ostatnie 3 lata pokazały, jak zewnętrzne realia wpływają na komunikację wewnętrzną i na zakres działań specjalistów od IC. Komunikacja z pracownikami zyskała na znaczeniu, bezprecedensowo znalazła miejsce na spotkaniach zarządu, współtworzy politykę wewnętrzną organizacji, angażuje się w działania kryzysowe, buduje zaangażowanie i wspiera działania wolontariackie.
Jakie jeszcze role i zadania pełni komunikacja wewnętrzna w obliczu nowych czasów i nowych oczekiwań pracowników?