Paulina Gadowska-Grażul, Michelin Polska
Szefowa Administracji i Komunikacji Fabryki
Paulina Gadowska-Grażul, Michelin Polska
Szefowa Administracji i Komunikacji Fabryki

Absolwentka filologii romańskiej Uniwersytetu Gdańskiego, dziennikarstwa i komunikacji społecznej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego oraz polsko-francuskich podyplomowych studiów w zakresie zarządzania MBA Uniwersytetu Łódzkiego i Uniwersytetu Lyon 3. Absolwentka programu Google i SGH „Umiejętności Jutra”, w zakresie marketingu internetowego.

W Michelin Polska od 13 lat. Pracę w olsztyńskiej fabryce rozpoczynała na Recepcji spółki. Pełniła wiele funkcji w zawodach związanych z administracją i komunikacją wewnętrzną. Obecnie pełni funkcję Szefowej Administracji i Komunikacji Fabryki oraz sponsorki Programu RównieWażni w domenie komunikacji, z ramienia Ekipy Dyrekcyjnej Fabryki.

2025-04-24

Co nas czeka w komunikacji wewnętrznej? Trendy i nadchodzące zmiany w IC.
  • 14:40 - 15:30
  • 50 min

W komunikacji wewnętrznej zbliżają się istotne zmiany, które będą miały duży wpływ na sposób, w jaki organizacje komunikują się z pracownikami. Przyszłość IC będzie kształtowana przez cyfrową transformację, która zmienia zarówno narzędzia, metody, jak i obszary komunikacji.

Kluczowe wyzwania, którym organizacje będą musiały stawić czoła, to: cyfrowa transformacja związana z AI w obszarze w komunikacji wewnętrznej oraz komunikacja zarządzania zmianą zachodzącą w organizacji w kontekście transformacji procesów w całej firmie.

Samo wdrożenie nie wystarczy. Do skutecznego wdrożenia niezbędne jest zrozumienie i poparcie tego procesu, a przede wszystkim jego celu, w całej organizacji. A do tego niezbędna jest komunikacja wewnętrzna.

Według wyników Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą*, pozytywne czynniki wpływające na wynik wdrożenia to obecnie:

- Zaangażowanie pracowników w proces zmian – wskazane przez 76% uczestników badania.

- Postawa menedżerów najwyższego szczebla – wskazane przez 75% uczestników badania.

- Wizja i kierunek zmian – 74% odpowiedzi.

- Praca zespołowa – 74% odpowiedzi.

Wśród czynników negatywnych dominują:

- Sabotowanie procesu zmian przez niektórych pracowników – 46% wskazań.

- Emocje – 37%

Jak pokazują badania, komunikacja wewnętrzna staje się fundamentem sukcesu procesów zmian, a transparentność, autentyczność i zaangażowanie w komunikację to kluczowe elementy w budowaniu zaufania w czasie transformacji.

Co jeszcze nas czeka w komunikacji wewnętrznej? O tym porozmawiamy z panelistami podczas #ICM8.
 

*Raport z badania OBZZ2024 – wnioski i rekomendacje z IX Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą