Ekspertka w zakresie komunikacji. Od ponad 15 lat zajmuje się komunikacją korporacyjną, wewnętrzną, działaniami PR oraz marketingowymi, które pozwalają firmom i ekspertom osiągać wyjątkowe rezultaty – właśnie dzięki przekładaniu słów na relacje. W codziennej pracy współpracuje z czołowymi ekspertami przy tworzeniu wartościowych treści i budowaniu porozumienia, które pozwala rzucać wyzwania rutynie operacyjnej. W komunikacji stawia na szczerość, otwartość i relacje.
W Akademii Leona Koźmińskiego odpowiada za obszar komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, spójnej z przyjętą przez uczelnię ideą „world class education”. Wcześniejsze doświadczenia zawodowe zdobywała m.in. w wiodących firmach z branży doradczej, rekrutacyjnej oraz e-commerce, dzięki czemu doskonale rozumie wyzwania przyszłości oraz istotę porozumienia z różnymi grupami odbiorców w kontekście efektywności organizacji czy instytucji oraz budowania społeczności. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Handlowej.
W komunikacji wewnętrznej zbliżają się istotne zmiany, które będą miały duży wpływ na sposób, w jaki organizacje komunikują się z pracownikami. Przyszłość IC będzie kształtowana przez cyfrową transformację, która zmienia zarówno narzędzia, metody, jak i obszary komunikacji.
Kluczowe wyzwania, którym organizacje będą musiały stawić czoła, to: cyfrowa transformacja związana z AI w obszarze w komunikacji wewnętrznej oraz komunikacja zarządzania zmianą zachodzącą w organizacji w kontekście transformacji procesów w całej firmie.
Samo wdrożenie nie wystarczy. Do skutecznego wdrożenia niezbędne jest zrozumienie i poparcie tego procesu, a przede wszystkim jego celu, w całej organizacji. A do tego niezbędna jest komunikacja wewnętrzna.
Według wyników Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą*, pozytywne czynniki wpływające na wynik wdrożenia to obecnie:
- Zaangażowanie pracowników w proces zmian – wskazane przez 76% uczestników badania.
- Postawa menedżerów najwyższego szczebla – wskazane przez 75% uczestników badania.
- Wizja i kierunek zmian – 74% odpowiedzi.
- Praca zespołowa – 74% odpowiedzi.
Wśród czynników negatywnych dominują:
- Sabotowanie procesu zmian przez niektórych pracowników – 46% wskazań.
- Emocje – 37%
Jak pokazują badania, komunikacja wewnętrzna staje się fundamentem sukcesu procesów zmian, a transparentność, autentyczność i zaangażowanie w komunikację to kluczowe elementy w budowaniu zaufania w czasie transformacji.
Co jeszcze nas czeka w komunikacji wewnętrznej? O tym porozmawiamy z panelistami podczas #ICM8.
*Raport z badania OBZZ2024 – wnioski i rekomendacje z IX Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą