Izabela Mendelowska, Sodexo Poland
Head of Internal Communications Continental Europe
Izabela Mendelowska, Sodexo Poland
Head of Internal Communications Continental Europe

Również Head of Brand & Communications Sodexo Poland.

Odpowiedzialna za strategię marki i komunikacji w Polsce oraz budowanie wizerunku firmy oraz strategię komunikacji wewnętrznej w regionie Europy Kontynentalnej, obejmującej 18 krajów. Ma wieloletnie doświadczenie w obszarze zarządzania marką, komunikacji korporacyjnej, employer branding, DE&I projektów CSR, PR, crisis management i change management. Posiada szeroką wiedzę na temat rynku usług facility management, workplace management oraz branży gastronomicznej. Ambasadorka inicjatywy Sodexo Stop Hunger. Pasjonatka książek i długich wycieczek rowerowych.

2024-10-16

O krok przed… kryzysem. Czyli co, jak i KIEDY komunikować, aby kryzysowa komunikacja wewnętrzna mogła być na wiecznym urlopie?
  • 11:10 - 12:00
  • 50 min

Twoja organizacja ma za sobą kryzys? A może przewidujesz, że jest to możliwe w najbliższych miesiącach? Spokojnie, to… normalne. Według przeprowadzonych przez PwC aż 69% firm doświadczyło kryzysu w ciągu ostatnich kilku lat, a 95% spodziewa się go również w przyszłości.* Skoro wiemy, że tak jest, przygotujmy się, a najlepiej wyprzedźmy kryzys i zadbajmy, aby w ogóle nie przyszedł. O tym, jak to zrobić, na konkretnych przykładach, opowiedzą prelegenci #ICM7.

Słowo kryzys jest odmieniane w ostatnich latach przez wszystkie przypadki, jednak znawcy tematu z pewnością zauważają, że nie zawsze jest ono używane adekwatnie do tematu. Czym zatem jest kryzys? Z sytuacją kryzysową stykamy się wtedy, kiedy na skutek konkretnego, (najczęściej) nagłego zdarzenia, organizacja musi stawić czoła sytuacji odbiegającej od przyjętych standardowo norm działania.**

Rolą komunikacji wewnętrznej jest przewidywanie możliwych zagrożeń w aktualnych i przyszłych działaniach organizacji i komunikowanie ich pracownikom, zanim wywołają falę komunikacji nieoficjalnej i będzie trzeba walczyć z dezinformacją.

Oczywiście warunkiem koniecznym jest traktowanie komunikacji wewnętrznej po partnersku – jako strategiczny obszar działania organizacji. Bez stałego miejsca przy stole zarządu, nie ma przestrzeni, danych i przyzwolenia na predykcję.

 

**Dokładną definicję znajdziemy m.in. w książce Dariusza Tworzydło: „Komunikowanie organizacji w kryzysie”, Wydawnictwo PWN, Warszawa, 2022 r.: „Kryzys to całokształt zaburzeń poznawczych i decyzyjnych, wpływających na zdolność podmiotu, który go doświadcza, do rozpoznania sytuacji niekorzystnej i odpowiedniego reagowania za pomocą znanych technik komunikowania oraz budowania i utrzymywania relacji. (…) Sytuacja kryzysowa może być traktowana jako jedno główne wydarzenie zagrażające z potencjałem negatywnych skutków, które w sposób znaczący ogranicza aktywność podmiotu, bezpośrednio wpływając na kluczowe parametry jego funkcjonowania, w tym reputację, wiarygodność i sprawność działania.”