Karolina Adamczak, Michelin Polska
Specjalistka ds. komunikacji wewnętrznej w Zakładzie Opon Rolniczych i Przemysłowych
Karolina Adamczak, Michelin Polska
Specjalistka ds. komunikacji wewnętrznej w Zakładzie Opon Rolniczych i Przemysłowych

Od ponad trzech lat jest związana ze światem komunikacji wewnętrznej, a z samą firmą od około dziesięciu lat, w tym dwa lata spędziła w Michelin Rumunia w Bukareszcie.

W Michelin Polska odpowiada za komunikację wewnętrzną w jednym z zakładów w fabryce produkcyjnej, organizację eventów wewnętrznych oraz działa w grupie projektowej RównieWażni zajmującej się tematyką równości i różnorodności (DEI).

Absolwentka studiów licencjackich na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu na kierunku socjologia oraz studiów magisterskich na Uniwersytecie Warszawskim o specjalizacji zarządzania zasobami ludzkimi. Jednak doświadczenia akademicje z HR zamieniła na doświadczenia zawodowe w obszarze komunikacji i PR. Jej doświadczenie zawodowe obejmuje pracę zarówno w międzynarodowych korporacjach, jak i mniejszych agencjach związanych z marketingiem, PR i komunikacją. W komunikacji wewnętrznej najważniejsza dla niej jest zasada, że komunikat musi być zrozumiały dla odbiorcy.

Obserwuj nas na LinkedIn

2025-04-24

Co nas czeka w komunikacji wewnętrznej? Trendy i nadchodzące zmiany w IC.
  • 10:25 - 11:15
  • 50 min

W komunikacji wewnętrznej zbliżają się istotne zmiany, które będą miały duży wpływ na sposób, w jaki organizacje komunikują się z pracownikami. Przyszłość IC będzie kształtowana przez cyfrową transformację, która zmienia zarówno narzędzia, metody, jak i obszary komunikacji.

Kluczowe wyzwania, którym organizacje będą musiały stawić czoła, to: cyfrowa transformacja związana z AI w obszarze w komunikacji wewnętrznej oraz komunikacja zarządzania zmianą zachodzącą w organizacji w kontekście transformacji procesów w całej firmie.

Samo wdrożenie nie wystarczy. Do skutecznego wdrożenia niezbędne jest zrozumienie i poparcie tego procesu, a przede wszystkim jego celu, w całej organizacji. A do tego niezbędna jest komunikacja wewnętrzna.

Według wyników Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą*, pozytywne czynniki wpływające na wynik wdrożenia to obecnie:

- Zaangażowanie pracowników w proces zmian – wskazane przez 76% uczestników badania.

- Postawa menedżerów najwyższego szczebla – wskazane przez 75% uczestników badania.

- Wizja i kierunek zmian – 74% odpowiedzi.

- Praca zespołowa – 74% odpowiedzi.

Wśród czynników negatywnych dominują:

- Sabotowanie procesu zmian przez niektórych pracowników – 46% wskazań.

- Emocje – 37%

Jak pokazują badania, komunikacja wewnętrzna staje się fundamentem sukcesu procesów zmian, a transparentność, autentyczność i zaangażowanie w komunikację to kluczowe elementy w budowaniu zaufania w czasie transformacji.

Co jeszcze nas czeka w komunikacji wewnętrznej? O tym porozmawiamy z panelistami podczas #ICM8.
 

*Raport z badania OBZZ2024 – wnioski i rekomendacje z IX Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą