Od ponad trzech lat jest związana ze światem komunikacji wewnętrznej, a z samą firmą od około dziesięciu lat, w tym dwa lata spędziła w Michelin Rumunia w Bukareszcie.
W Michelin Polska odpowiada za komunikację wewnętrzną w jednym z zakładów w fabryce produkcyjnej, organizację eventów wewnętrznych oraz działa w grupie projektowej RównieWażni zajmującej się tematyką równości i różnorodności (DEI).
Absolwentka studiów licencjackich na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu na kierunku socjologia oraz studiów magisterskich na Uniwersytecie Warszawskim o specjalizacji zarządzania zasobami ludzkimi. Jednak doświadczenia akademicje z HR zamieniła na doświadczenia zawodowe w obszarze komunikacji i PR. Jej doświadczenie zawodowe obejmuje pracę zarówno w międzynarodowych korporacjach, jak i mniejszych agencjach związanych z marketingiem, PR i komunikacją. W komunikacji wewnętrznej najważniejsza dla niej jest zasada, że komunikat musi być zrozumiały dla odbiorcy.
W komunikacji wewnętrznej zbliżają się istotne zmiany, które będą miały duży wpływ na sposób, w jaki organizacje komunikują się z pracownikami. Przyszłość IC będzie kształtowana przez cyfrową transformację, która zmienia zarówno narzędzia, metody, jak i obszary komunikacji.
Kluczowe wyzwania, którym organizacje będą musiały stawić czoła, to: cyfrowa transformacja związana z AI w obszarze w komunikacji wewnętrznej oraz komunikacja zarządzania zmianą zachodzącą w organizacji w kontekście transformacji procesów w całej firmie.
Samo wdrożenie nie wystarczy. Do skutecznego wdrożenia niezbędne jest zrozumienie i poparcie tego procesu, a przede wszystkim jego celu, w całej organizacji. A do tego niezbędna jest komunikacja wewnętrzna.
Według wyników Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą*, pozytywne czynniki wpływające na wynik wdrożenia to obecnie:
- Zaangażowanie pracowników w proces zmian – wskazane przez 76% uczestników badania.
- Postawa menedżerów najwyższego szczebla – wskazane przez 75% uczestników badania.
- Wizja i kierunek zmian – 74% odpowiedzi.
- Praca zespołowa – 74% odpowiedzi.
Wśród czynników negatywnych dominują:
- Sabotowanie procesu zmian przez niektórych pracowników – 46% wskazań.
- Emocje – 37%
Jak pokazują badania, komunikacja wewnętrzna staje się fundamentem sukcesu procesów zmian, a transparentność, autentyczność i zaangażowanie w komunikację to kluczowe elementy w budowaniu zaufania w czasie transformacji.
Co jeszcze nas czeka w komunikacji wewnętrznej? O tym porozmawiamy z panelistami podczas #ICM8.
*Raport z badania OBZZ2024 – wnioski i rekomendacje z IX Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą