Ekspert ds. Custom Publishing. Od ponad 15 lat odpowiada za przygotowanie spójnej strategii komunikacyjnej brandów. W komunikacji zawsze skupia się na Człowieku, zgodnie z koncepcją H2H. Tworzone przez nią projekty były wielokrotnie nagradzane podczas branżowych konkursów.
W komunikacji wewnętrznej zbliżają się istotne zmiany, które będą miały duży wpływ na sposób, w jaki organizacje komunikują się z pracownikami. Przyszłość IC będzie kształtowana przez cyfrową transformację, która zmienia zarówno narzędzia, metody, jak i obszary komunikacji.
Kluczowe wyzwania, którym organizacje będą musiały stawić czoła, to: cyfrowa transformacja związana z AI w obszarze w komunikacji wewnętrznej oraz komunikacja zarządzania zmianą zachodzącą w organizacji w kontekście transformacji procesów w całej firmie.
Samo wdrożenie nie wystarczy. Do skutecznego wdrożenia niezbędne jest zrozumienie i poparcie tego procesu, a przede wszystkim jego celu, w całej organizacji. A do tego niezbędna jest komunikacja wewnętrzna.
Według wyników Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą*, pozytywne czynniki wpływające na wynik wdrożenia to obecnie:
- Zaangażowanie pracowników w proces zmian – wskazane przez 76% uczestników badania.
- Postawa menedżerów najwyższego szczebla – wskazane przez 75% uczestników badania.
- Wizja i kierunek zmian – 74% odpowiedzi.
- Praca zespołowa – 74% odpowiedzi.
Wśród czynników negatywnych dominują:
- Sabotowanie procesu zmian przez niektórych pracowników – 46% wskazań.
- Emocje – 37%
Jak pokazują badania, komunikacja wewnętrzna staje się fundamentem sukcesu procesów zmian, a transparentność, autentyczność i zaangażowanie w komunikację to kluczowe elementy w budowaniu zaufania w czasie transformacji.
Co jeszcze nas czeka w komunikacji wewnętrznej? O tym porozmawiamy z panelistami podczas #ICM8.
*Raport z badania OBZZ2024 – wnioski i rekomendacje z IX Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą